היה שותף

ישיבה תיכונית

ישיבה תיכונית

אודות הישיבה

הישיבה לצעירים מיסודה של ישיבת שבי חברון, הוקמה מתוך צורך הולך וגובר של בני נוער ומשפחותיהם למוסדות תורניים הרוצים להצמיח דורות של תלמידי חכמים.

הישיבה מתייחדת במגמתה לחבר את התלמיד לבית המדרש בדרך חינוכית ומאמינה ובאווירה חמה ואוהבת.

מטרת הישיבה לבנות ולעצב את אישיות הנער מתוך תורה, כל אחד לפי כוחו וכשרונו, ולגדל תלמידי חכמים צעירים השקועים בעולמה של תורה הן בצדדים הלמדניים והתלמודיים והן בצדדים הרוחניים, המוסריים והמידותיים.

בראשות הישיבה עומד הרב שחר יהוד, המביא עמו ניסיון עשיר בחינוך נערי ישראל.

ישיבת שבי חברון וראשיה מלווים את ישיבתנו הן בצד החינוכי והן בסיוע לצד הניהולי והכלכלי.

 

לימודים

בישיבה משקיעים רבות בלימודי הקודש בכמות ובאיכות. רוב שעות היום מוקדשות ללימודי גמרא (בעיון ובבקיאות), הלכה ותנך. בנוסף, נלמדים מקצועות החול על מנת להרחיב אופקים במפגש עם עולמו של הקבה ובמגמה לגשת לבחינות הבגרות בצורה רצינית.

דגש מיוחד ניתן ללימודי אמונה, מוסר ויראת שמיים בצורה מעמיקה ושיטתית ובדגש על הצרכים הרוחניים המיוחדים לנער בגיל ההתבגרות.

 

גישה חינוכית

אנו מאמינים שעמלה ושקידתה של תורה הם אלו הבונים ומעצבים את אישיותו של הנער.

במיוחד בתקופת ההתבגרות בה מתגדלים ומתבררים הכוחות והכישרונות- יש ערך רב ללימוד תורה שורשי וטהור עם דגש על יראת שמיים ומידות טובות.

קניין של תורה מתוך יחס כזה יוצר פירות ברוכים של נערים המתגדלים בתורה מתוך נאמנות לעצמם, לעמם ולארצם.

אנו שואפים למפגש חי וטבעי בין התלמיד לתורה. הנער ביסודו מלא באהבת תורה ויראת שמיים. תפקיד המחנך לגלות את הקשר הזה ולהצמיחו, לשם כך אנו משקיעים רבות בפיתוח קשר עמוק ומשמעותי בין הרמ והתלמיד, מתוך הבנה שקשר זה פותח בקרב התלמידים ערוצים של שייכות ורצון לגדול בתורה, וכמובן נותן מענה לשאלותיו ולבטיו של התלמיד בתקופה כה משמעותית.

 

חינוך חברתי

הישיבה משקיעה רבות בחינוך חברתי ערכי ותורני

ישנה חשיבות רבה לכך שהנער ילמד להכיר את עצמו ואת יכולותיו, ילמד לבטא את עצמו בחברה ולפתח כישרונות ונטיות שונות הקיימות בו.

רכז חברתי מועסק במשרה מלאה ומתוכנן לוז שנתי עמוס בפעילויות מאתגרות ומחנכות. צוות מסור של רבנים ומדריכים בעלי ניסיון, משקיע את מרצו בהסברת התורה הנלמדת ובחיבורה אל הנער – כפי אופיו ויכולותיו, בסבלנות ובאמונה.

שהות משותפת של הנער בבית המדרש ומחוצה לו עם אנשי תורה ואמונה המתמסרים לגידולו – תביא אותו בעה לאמונה ביכולותיו ולפיתוח אישיות בעלת תורה ומידות.

כבר בצעדים הראשונים אנו חשים את החיבור העמוק של התלמידים אל התורה ואל הצוות החינוכי ואת הקשר החברתי הבריא והסימפטי בין תלמידי המחזור.

 

לדף הישיבה לצעירים שבי חברון