היה שותף

מכינה ישיבתית

מכינה ישיבתית

בית המדרש נתיבות דרור, עש אלמ דרור וינברג היד, הוא למעשה מכינה ישיבתית ייחודית לבוגרי ישיבות תיכוניות לפני שרותם הצבאי. בית המדרש הוקם מתוך אמונה שהתורה בונה את האדם להיות דמות משפיעה ופועלת. כל אחד צריך לבנות את עולמו מתוך תורה גם אם לאחר פרק הישיבה הוא ממשיך לתחומים אחרים. כזו הייתה דמותו של אלמ דרור וינברג שהיה מקושר בצורה עמוקה לתורה ולתלמידי חכמים ומתוך כך היה לקצין מצטיין בצהל והתייחד בנחישות, יוזמה ומנהיגות יוצאי דופן. אנחנו מאמינים שבדור שלנו זהו מסר שצריך לחלחל לבני הנוער, על מנת לבנות דמויות שאלה הם שאיפותיהם וכך היא דרכם.

בימינו הצורך לבית מדרש כזה גדל עוד יותר, כיוון שישנם נערים רבים שלא מוצאים עצמם לומדים במסלול ישיבתי רגיל ויש צורך להעמיד מקום תורה שמתאים גם להם. יש צורך להקים גשר בין עולמם התרבותי של הנוער לבין עולמה של תורה, גשר שמשמעותו שהתורה שייכת לכולם, לכל אדם אות בתורה והוא מסוגל למצוא אותה ולבנות את חייו מתוך קישור עמוק לתורה.

סדר הלימוד בבית המדרש מציב שאיפה גבוהה עם דרך סלולה, בבחינת, סולם המוצב ארצה וראשו מגיע השמימה. סדר יום שכולל לימוד גמרא, אמונה ומוסר עם זמן לשיחות אישיות, נותן לתלמידים אפשרות לטעום טעמה של תורה, לגדול בקצב האישי שלהם ולהיפתח לעולם של התקדמות תדירה. צוות רבנים צעיר ומסור, מלווה את התלמידים ביחס חם ומשפחתי, לאורך כל יום הלימוד, עם פתיחות לשוני בין התלמידים ויכולת הכלה של התלמיד.

בית המדרש פועל במסגרת דו- שנתית, שמתוכה התלמידים מקבלים בסיס לימודי ואישי כדי להמשיך במסגרות ישיבתיות אחרות או מסגרת צבאית משמעותית. הקשר עם הבוגרים ממשיך גם לאורך שרותם הצבאי ולימודי ההמשך, מתוך הבנת חשיבות הקשר עם לימוד תורה בבית מדרש חי לאורך כל החיים ולא רק בתקופת הלימוד. הישיבה מחנכת את תלמידיה לאהבת כל חלקי העם, המדינה, התורה והארץ ולתרום ככל יכולתם לעם ישראל ולמדינה בכל תחומי החיים.

בה, אנו זוכים לראות ברכה בעמלנו, בוגרינו משתלבים בהצלחה במסגרות הצבא והמדינה ומביאים איתם את תעצומות הרוח מתוך התורה והאמונה שקיבלו במקום.

כיצד הוקם בית המדרש

סיפורו של בית המדרש בתלם מתחיל בשנת תשסג, כאשר פנה צביקי בר-חי, ראש המועצה האזורית הר-חברון, אל הרב משה בלייכר, ראש ישיבת שבי חברון, וביקש ממנו לפעול עימו יחד לשם חיזוק היישוב תלם- יישוב השוכן בסמוך לעיר האבות חברון ושומר על הציר העולה לעיר. בתלם גרו באותה תקופה כ-14 משפחות בלבד, ותנופת קליטה לא נצפתה באופק. הרב בלייכר החליט להרים את הכפפה, ושלח לתלם את הרב אבי כהן-אור, אחד מן הרבנים בישיבה, על מנת לכונן את הגרעין ולהקים את בית המדרש.

כחלק מתהליך ההקמה, היה צורך לקבוע וליישם נהלי אבטחה המתאימים למוסד חינוכי. מפקד החטיבה, אלמ דרור וינברג היד, פעל לשינוי המצב הביטחוני באזור, על מנת לאפשר את הקמת המקום שאותו, לצערנו, לא זכה לראות. דרור היד נפל בקרב גבורה מול מחבלים בעיר חברון, בליל שבת קודש פרשת ויצא תשסג. כיום מצוי היישוב תלם, ברוך ד, בתנופה גדולה של פיתוח ובניין, מתוך שיתופיות ואחווה של דתיים וחילונים גם יחד.

אנו נושאים תפילה כי נהיה ראויים להיות שותפים בהגשמת החזון הגדול שדרור היד ביטא בחייו – לבנות לאומה מנהיגות תורנית אמונית, שתרומם את רוחה ותוביל אותה בנתיבי גאולתה.